Hauraat materiaalit osoittavat monimutkaista murtumiskäyttäytymistä, jota vaikuttavat erilaiset tekijät. FKM-ohjeen soveltamisessa nämä tekijät otetaan huomioon arvioinnissa.
Tämäntyyppinen tehtävä koostuu ETCS-valvontaprosessien sekä niihin liittyvien työkalujen kehittämisestä ottaen huomioon radiotaidon ja ETCS:n asiantuntemuksen. On ensiarvoisen tärkeää varmistaa, että nämä prosessit ovat tehokkaita ja luotettavia, jotta rautatieoperaatioiden turvallisuus voidaan taata. Radiotaidon ja ETCS:n asiantuntemus on olennaista, jotta junien ja ohjausjärjestelmän välinen viestintä on moitteetonta. Yhdistämällä nämä taidot pystymme kehittämään vahvoja valvontaprosesseja, jotka mahdollistavat mahdollisten ongelmien nopean havaitsemisen ja ratkaisemisen. Tavoitteemme on parantaa ETCS-järjestelmän suorituskykyä ja optimoida valvonnan laatua, jotta rautatiekuljetukset ovat turvallisia ja tehokkaita.
Kunkin mittausmäärityksen mukaisesti suoritetaan tilastollinen tarkastusanalyysi.
OPI VIRHEISTÄ
Tarkastusanalyysit perustana lisäoptimoinneille
Kunkin mittausmäärityksen mukaisesti suoritetaan tilastollinen tarkastusanalyysi. Sopimuksen mukaan voidaan laatia analyysejä, kuten CPK (erän mukaan), MSA, Menetelmä 1, Menetelmä 2, Menetelmä 3, virheprosenttianalyysit ja Gaussin normaalijakauma. Yksilölliset analyysit ovat mahdollisia ja välttämättömiä auto- ja hyötyajoneuvoteollisuuden asiakkaille.
Analyysien dokumentointi on ensinnäkin perusta virheominaisuuksien määrittämiselle huonolaatuisille osille. Toiseksi ne auttavat toteuttamaan sopivia toimenpiteitä teollisen tuotannon hävikin minimoimiseksi.
SETRA:n tiedonanto 66 (heinäkuu 1989) mukaan on olemassa sääntöjä, jotka mahdollistavat tukien ja perustusten massiivien mitoittamisen. Missä P on tuulen paine daN/m2:ssä, S on paneelin pinta-ala ja HG on painopisteen korkeus.
Meillä on:
HP = HSP + H/2 + 0,2m
Tuulen aiheuttama taivutusmomentti, joka lasketaan perustuksen massiivin pinnalla, annetaan seuraavalla kaavalla:
M = P × S × HP